raffaela vittori
Diptych
Dittico
Diptych
Attraverso la tecnica del trasferimento di immagini ad alta temperatura, l'immagine fotografica si fonde letteralmente con la materia vetro.
Il lavoro indaga l'antico concetto che, fin dai tempi della nascita della fotografia stessa, mette in relazione e, talvolta anche in conflitto, l'opera d'arte e la sua riproducibilità.
Rimanda alla questione dell'Aura, durante la fruizione e di come la fotografia diventa non solo il mezzo della riproduzione della stessa produzione, ma diventa anche il mezzo che ne modifica e ne altera la causa.
Di contro, come un pugno, la cornice (originale nell'autoritratto) ci restituisce un segno evidente, riportandoci nella dimensione del "reale" dell'opera, come in una sorta di paradosso.
Through the technique of transferring images to glass, at high temperature, the photogrsaphic image literally blends with glass matter.
The work investigates the ancient concept that, from the time of the birth of photography itself, relates the work of art and its reproducibility, sometimes even in conflict.
He refers to the Aura question during his enjoyment, and how photography becomes not only the means of reproduction, but also becomes the means that modifies and alters the cause.
On the other hand, as a fist, the frame (original in the self-portrait) gives us an obvious sign, bringing us back to the "real" dimension of the work, as in a kind of paradox.
SHORT BIOGRAPHY OF THE ARTIST
I was born in Viterbo,on April 5, 1970.
The words that tell me best are: Space, Photography and Glass.
The space is part of my own training at the Academy of Milan, but also in the art scene, graduated with lode in 2011 in the scenography, at the Academy of Fine Arts in Perugia.
Experimentation and research, especially in the glass world in contemporary art, join my old passion for photography.