Maria Pia Michieletto
I molteplici aspetti della bellezza. Femminino
I molteplici aspetti della bellezza. Femminino
I molteplici aspetti della bellezza. Femminino
I molteplici aspetti della bellezza. Femminino. Il femminile nel suo peculiare manifestarsi nella realtà sensibile e nella materialità quale tramite di nuova vita ma anche interprete e rappresentante di eventi dalla portata epocale. In questo dispiegarsi, il mistero del femminino rimane celato dalla tenda che rivela in piccola porzione il simbolo muliebre del globo lunare, la natura di un bosco al tramonto. Al centro il frammento del Trono Ludovisi che raddoppia il mistero con l'utilizzo del velo delle ancelle sulla bagnante venere. Il frammento è appoggiato su un muro di femminilità d'arte nel tempo trascorso. A lato la figura femminile carnalmente al presente candidamente vestita con un frutto in grembo a sottolineare la freschezza e la purezza nella possibilità di rinnovamento tipicamente Femminino.
The different sides of beauty. Femminino. Being female shown in the sensible reality and materiality as mean of new life but also interpreter of epocal events. While developing, the mistery of femminino remains hidden by a curtain that only partially reveals the symbol of moon globe and the nature of woods at sunset. At the centre the piece of Trono Ludovisi that doubles the mistery using the veil of handmaidens on the wet Venus. The piece is leaned on a wall of femininity of art in time. Next to that, the female carnal present, lightly weared with a fruit on her womb to underline the freshness and purity in the possibility of renewal tipical Femminino.
SHORT BIOGRAPHY OF THE ARTIST
She has exhibiting since 1992 after seven years of watercolor painting and three painting techniques at the Ornamental School of Art in Rome. In 1996 the first personal ‘Embrioni’ shown by Stefania Severi, followed by ‘Iconòcromie’ at L’Eclisse Gallery; ‘The different sides of reality’ introduced by Rodolfo Papa; ‘Light shines through the dark’ in Sant'Angelo Castle; 'Colors in the sky' at Artists' Church in Rome and 'Primordial colors' at Baldissera Gallery with interview of Stefano Colonna published on BTA. Chosen in 2003 for the 7th International Massenzio Art prime. She took part to many collectives of holy art; among them the one ‘The Communion of the Saints’ with the work ‘Ste Lucie’. In 2014 she exhibited with her own ‘Primordial earths’ at Taloni Art and was chosen for RomArt 2015. During the year she was invited to the show ‘Three owls on the dresser’ at Casina delle Civette of Villa Torlonia. The latest exhibitions are in Udine and Venice.